Thursday 7 September 2017

Sejarah JB Riot





JB riot... terciptanya ia adalah kerana suatu peristiwa yang berlaku pada tahun 1993/1994..peristiwa yang kecil tapi besar impactnya hingga sekarang.Kisahnya bermula apabila AZMI a.k.a LAUT dan ROSMAN aka MAYAT yang kedua duanya SKINHEAD telah terbabit dengan satu pergaduhan diantara mereka dengan seorang pekerja yang bekerja ditempat hiburan keluarga berdekatan foodcourt dalam plaza pelangi.Pergaduhan itu berlaku disebabkan pekerja itu telah memarahi dan memaki Laut hanya kerana bersandar disalah satu mesin slot permainan token.Disebabkan tidak puas hati kerana dimaki,Laut dan Mayat telah memukul pekerja itu dengan sebatang kayu sehingga bocor kepala pekerja itu dan disebabkan itu juga Laut dan Mayat telah ditahan pihak keselamatan Plaza Pelangi.Maka...dengan penahanan tersebut...berlakulah rusuhan yang dimulakan oleh Jepun Jeff El-Fasrah dan Fattah yang kedua duanya PUNK ROCKER diikuti beberapa kawan yang lain(SKINHEAD dan PUNK) .Rusuhan yang berlaku tidaklah sehingga terbakar Plaza Pelangi tetapi hanya seluruh tong sampah dtendang dicampak kebawah....segala apa yang menghalang habis kami langgar..kami merusuh sehingga sampai kepejabat pihak keselamatan . Kami datang berjumpa dengan ketua keselamatan kerana ingin mempertahankan kawan kami.
Sedang kami bertekak,pihak polis akhirnya sampai.Pihak polis menyatakan ini hanya kes terpencil dan boleh diselesaikan tanpa sebarang dakwaan dengan syarat Laut dan Mayat harus meminta maaf terhadap pekerja itu.Disebabkan Laut berasa puncanya bukan dimulakan olehnya, Laut berkeras tidak mahu meminta maaf dan disebabkan itu Laut dan Mayat ditahan polis kerana mereka semakin agresif..mereka dibawa kebalai polis Central..kami kecewa dan kami terus mengikuti mereka ke balai polis demi untuk membela mereka..tetapi pihak polis tidak membenarkan kami mencampuri urusan pihak berkuasa kerana pihak polis ingin melakukan siasatan ..dipendekkan cerita Laut dan Mayat didakwa dan dipenjara selama sebulan .
Demi mengenang kawan kami dan peristiwa yang berlaku...maka..dengan itu wujudlah sebuah legasi yang besar diberi nama J.B. RIOT SQUAD..IANYA LAHIR KERANA DISEBABKAN SEMANGAT SETIAKAWAN YANG MELANGKAUI SEGALANYA.
JB RIOT ..... apa yang aku ingin nyatakan ialah ianya adalah satu semangat setiakawan,..spirit.....aura ....roh dan jatidiri yang bukan dipatches tetapi dihati.

C/P:Ini adalah kisah benar dari salah seorang yang kami hormati..dia antara org² terawal dlm JB RIOT...
Massive Respect to my dear brother Fatah...THE LEGEND...THE FIGHTER....THE BROTHERHOOD....

5 comments :

FUCK r JB RIOT..dulu pown gua pown bdk punkers klang pd satu hari gua mmbe gua nk g pasir gudang masa tu sampai larkin kol 5 pg n bas awam xdew lg nk g pasir gudang n kami bdua jln kaki tau dr larkin kew johor bahru psl mmbe gua nk tgok jmbatan pelancau tah yg nk g sngapore tuh smpe jb dlm kol7 lps dh pusing2 kjap bnda jb tuh dan di depan bangunan komtar gua ingt lg adewlah bdk2 jb riot katanya dtg kt gua ngn mmbe gua n lalu kene pau. kanasai btol ksut dm 14 lobang gua mmbe gua kasut underground ngn duit2 kami habis dorg sapu. pastu kteorg mntak sdekah kt org ramai mntk duit2 siling jekkk psl nk cll mmbe gua yg dok pasir gudang soh dtg amek sbb kami ni dh kene pau gua igt lg kteorg cll pake public yg warne kuning taw bukan pblic biru. n then lepas2 kjadian tu bila adew gig jew kt klang ataw kl gua dnga adew bdk2 JB RIOT jew kompem klang pirate kasi bogel. kalo kt kl ngn dak2 KL TROOPERS lg mantop. pew2 pown gua mmg anti JB RIOT sampai skg. JB RIOT FUCK OFF !!!

Laut orang pertama skinheads dlm jb .. respect ..

Klau korang betul2 pure JB RIOT..cuba ko bagi tau aku siapa FOUNDER JB RIOT SQUAD ?.. & ape nama sebelum JB RIOT SQUAD?

Elok la kau dgn bdk2 kLtroopers kekal smpah selamanya2 .. fuck of nazi sympaty

Post a Comment