Friday 28 April 2017

BIOGRAFI: Chelsea Grin




Chelsea Grin adalah sebuah band deathcore Amerika Syarikat dari Salt Lake City, Utah. Dibentuk pada tahun 2007, kumpulan ini masuk ke Rakaman Arteri dan telah mengeluarkan dua EP, dan dua album full-length, album terbaru mereka menjadi My Damnation pada (Julai 2011). Nama band ini berasal dari kaedah penyiksaan pada zaman saat itu ..

Chelsea Grin ditubuhkan di Salt Lake City pada bulan Mac 2007 oleh vokalis, Alex Koehler dan (bekas) gitaris Chris Kilbourn. Sebelum nama Chelsea Grin, Koehler dan Kilbourn berada di kawasan Band Salt Lake City bernama "Ahazia", ​​yang adalah band cikal bakal Chelsea Grin. Ahazia dari masa ke masa kehilangan sebahagian besar asli line-up mereka, kumpulan menukar nama mereka dan memulakan sesuatu yang baru. Pada bulan Mac 2008, band ini menamakan dirinya Chelsea Grin, penamaan diri selepas manuver penyiksaan terkenal atau yang dikenali sebagai senyum Glasgow atau "Chelsea tersenyum".

Ahli baru direkrut selepas awal projek baru ini yang bassis Austin Marticorena dan gitaris Michael Stafford. Marticorena diperkenalkan Andrew Carlston ke Chelsea Grin dan membantu dalam menulis semula lagu-lagu mereka saat ini serta penciptaan bahan baru. Proses penulisan ini mengarah ke trek yang berdaftar pada keluaran pertama mereka, Chelsea Grin EP, yang pertama kali mengalir dan dikeluarkan secara dalam talian melalui iTunes dan kemudian dikeluarkan dalam format Compact Disc di seluruh dunia pada tarikh 27 Julai 2008.



Chelsea Grin - My Damnation



0 comments :

Post a Comment