Sunday 30 April 2017

BIOGRAFI: SUICIDE SILENCE





Suicide Silence adalah sebuah band deathcore dari Riverside, California, Amerika Syarikat yang ditubuhkan pada tahun 2002. Band ini setakat ini telah mengeluarkan tiga album full-length pada Century Media:. The Cleansing, No Time to Bleed, dan yang terbaru The Black Crown. Band ini bekerja dengan produser terkenal Machine (Lamb of God dan pelbagai band lain) yang dihasilkan, campuran, kejuruteraan, dan diprogramkan No Time to Bleed.

Suicide Silence bermain gaya deathcore yang juga dipengaruhi oleh grindcore, death metal dan mathcore dari kelajuan kompleks dan tanda tangan masa dalam muzik mereka. Drum sangat cepat dan vokalis sering beralih dari kematian rendah menggeram ke jeritan bernada tinggi.

Vokalis Mitch Lucker terlibat dalam kemalangan motosikal pada tarikh 31 Oktober 2012 dan meninggal dunia keesokan harinya tarikh 1 November 2012 kerana luka yang dialami dalam kemalangan itu. Hal ini belum disahkan sama ada Mitch akan digantikan oleh vokalis baru atau jika band ini telah membuat keputusan untuk berhenti.

Namun menurut info yang di dengar Suicide Silence ini akan merekrut Eddie Hermida, vokalis dari All Shall Perish untuk menggantikan Mitch Lucker yang telah tiada.

Lineup saat ini:
Eddie Hermida (New Vokal)
Christopher Garza (gitar)
Mark Helymun (lead guitar)
Alex Lopez (drum)
Daniel Kenny (gitar bass)

Mantan Ahli:
Mitch Lucker (vokal)



SUICIDE SILENCE - You Only Live Once


0 comments :

Post a Comment